tisdag 19 mars 2013

Att följa skolvägen i nysnö

Dagen fick inledas med en promenad som de första 15 minuterna skedde i sällskap av de två yngsta döttrarna. Skoldags och vi pulsade väl inte riktigt i nysnön men hade inte heller barmark under fotsulorna.

Promenad längs Frubäcksvägen för att komma till skolan.

På vår väg passerade vi baksidan på en av Bil- & Traktorservice byggnader. Här visar det sig att Stigtomta är stort nog att hålla sig med egna vandaler. Jag vet att det finns strömningar i samhället, mestadels ungdomar och folk som gått på Konstfack, som anser att man ska ha rätt att försköna det fula runt omkring oss. Skitsnack enligt mig såvida man inte uttalat fått ett OK från den som äger det man ger sig på med sina sprayburkar. Samtidigt inser jag att vi, den medelålders befolkningen, är hycklare av stora mått då uppenbarligen många av oss tycker att det är fullt OK att fildela upphovsrättsskyddat material. Ja, det gör mig minst sagt rejält upprörd! Civil olydnad kan vara av godo men inte med egen vinning som enda egentliga motiv!

Begåvningsreserven i Stigtomta behöver inte betala mycket studielån...

Jag slirar vidare på isfläckarna som idag är dolda under 10 cm pudersnö. När jag går genom ett skogsparti blåser det till och luften framför mig fylls av snö från trädens alla grenar...

Vinter. Stämmer bra det då mars är en vintermånad.

Denna typ av snöyra måste vara helt rätt i tiden. Jag menar bara att det nu för tiden ska firas diverse yror runt om i Sverige. Till exempel Storsjöyran. Själv har jag varit yr i 6 veckor nu så även jag är tidsenlig...


Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar