fredag 22 mars 2013

Gamla Oxelösund, del 1

Ännu en dag med solsken men med oförtruten nordanvind. Jag måste ha ätit en citron till frukost och sköljt ner den med ättika för trots alla försök att ge mig själv ett leende har det misslyckats. Nåväl, jag bjuder dig några bilder istället och idag blir det Gamla Oxelösund. En charmig och pittoresk idyll om det inte vore för det ständiga industrilarmet som lägger sordin på stämningen. Snacka om att ha hamnat i skuggan av hamn- och järnverks-industrin likt Gondors vita klippor i närheten av Mordors mörka portar.

Idag blir det några bilder från bryggorna och den havsnära miljön och då kameran fick jobba hårt under 45 minuter blir det ytterligare några fågelbilder från tillfället under morgondagen här på bloggen.










Som jag skrev igår kom jag på ett motiv som skulle kunna göra sig bra i solnedgång. Och utan dröjsmål gick jag igår kväll till den stora eken som växer på gärdena upp mot gården Rogsta väster om Stigtomta. Här har jag ett motiv att återkomma till åtskilliga gånger vartefter årstiderna och ljuset växlar!




För övrigt vet jag inte varför det sedan 21/3 inte går att klicka på bilderna och visa dem i det s.k. ljusbordet. Har hänt på min andra blogg tidigare någon gång och det är ytterst irriterande. Nu när man nu klickar på bilderna får man hålla till godo med en bildvisning på en ny sida istället vilket ser rent yxigt ut. :-(

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar