lördag 2 mars 2013

Ingen bedrift!

Nej, det är sannerligen ingen bedrift att vara uppe med tuppen under vinterhalvåret. Den dagliga promenaden skulle företas och trots att det står lördag i almanackan så tog jag mig ut på Salinge-rundan redan strax efter halvåtta på morgonen. Nu blev det inte det minsta intressant ur foto-hänseende då himlen var låg och jämngrå och med facit i hand skulle kameran fått stanna hemma.

Nåväl, det blir ett blogg-inlägg av bara farten. Kanske av nyvunnen vana. Och bilderna som presenteras här nedan får ses som samtids-dokumentation över Stigtomta med omnejd. Det är i och för sig en typ av fotografering också som blir ännu mer värd ju äldre bilderna blir!

Stigtomta gamla brandstation. I förgrunden det minst respekterade övergångsstället jag känner till!
Stora Ramshult i början av Salinge-rundan.
Varväng utanför Stigtomta.
Starrlösa, även denna gård strax utanför Stigtomta samhälle.
Del av Stigtomta skola (låg- och mellanstadie med ca 300 elever.)
Stigtomta Kvarn.

Sannolikheten att någon mer är ute en tidig lördagsmorgon på promenad är inte jättehög. Denna morgon hade jag två ivrigt samtalande kvinnor framför mig längs hela Salinge-rundan, och till slut undrade jag om de började oroa sig för att jag var någon sorts stalker som förföljde dem med en kamera...

I morgon är en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar