onsdag 6 mars 2013

Motig onsdagsmorgon

Morgonstund har guld i mun. Ånä, det uttrycket kan lätt motbevisas och sägas vara kvalificerat dravel. Åtminstone denna dag... Jag tyckte det var illa nog när jag gav mig ut på morgon-promenaden med en nackspärr från helvetet vilket fick mig att använda mitt Black Rapid RS-7 till kameran. (En utmärkt kamerarem som gör att kameran hänger över ena axeln ner mot midjan/höften vilket avlastar nacken.) Den gråmulna himlen de senaste dagarna sprack sedan naturligtvis upp, som vanligt, när jag precis avslutat min timslånga promenad.

Lagom inne ringer bilverkstaden och plussade på en redan svindyr service med 6000 kronor. Nu uppe i över 20 000 kronor för service och lite "småfix". Nej, jag har inte kvaddat bilen vilket beloppet annars skvallrar om.

Ge mig en optimist-konsult att sätta på ena axeln! Å andra sidan kostar de väl 2000 kr/timmen.

Jag kämpade för att få ihop dagens lilla bildskörd. Macrot satt på kameran så det ledde blicken mer till de små detaljerna.

Lärkkottar.
Härligt färgade knoppar på en lönn (vad jag kunde få det till i alla fall.)

Dagens promenad gick runt Stigtomta Skrot och då passerar jag även gården Mårtenstorp. Där bjuds den passerande på en massa intressanta detaljer och bilden nedan visar lite av vad som finns i gårdens närhet.

Mjölkpall vid Mårtenstorp och Stigtomta Kyrka i bakgrunden.

Jag gör nog en omstart på dagen. Ctrl-Alt-Delete. Kryper ner under täcket och ser om det blir lite ljusare i horisonten om en stund.

För övrigt kom jag på att jag någon gång här på fotobloggen ska beröra foto-teknik. Jag har undvikit detta då bilderna ska få föra sin alldeles egen talan men egentligen är jag som så många andra fotonördar. Alltså lite för teknik-inriktad och mindre bildseende.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar