fredag 1 mars 2013

Självporträtt

Det sägs att det är utmärkt att träna ljussättning med studiobelysningen genom att ta självporträtt. Det måste ha sagt av någon som inte skrämmer barn till gråt på grund av utseendet... Nåväl, med samma stora ansträngning som vanligt plockades grejorna fram, riggades och ställdes in. Jag ville testa en simpel ljussättning med endast en ljuskälla snett från sidan (som jag sett på Youtube.) Sedan var det bara att modella efter bästa förmåga.

För att göra det hela lite variationsrikt, och för att jag behövde ett par bilder på mig själv till min fotbolls-blogg, togs det fram lite rekvisita av allehanda slag. Mest på skoj och med en stor glimt i ögat! Och som min hustru sa "Du måste ju raka dig ordentligt, se så du ser ut..."

Första "inskjutnings-bilden". 
Yo. Eller "Det vet du".
Stigtomta, inget för veklingar. In da hood.
Fotbollslasse, som jag kallar mig i grå tröja vid fotbollsplanerna.
Fotbollslasse med kameran framför ansiktet. Igenkänningstecken vid fotbollsplanerna.
Fotbollslasse med sitt anteckningsblock för match-bevakning.

Sicken ego-tripp! Men jag behövde ytterligare ett par illustrationer till framtida blogg-inlägg på fotbolls-bloggen så jag fortsatte. Men här slog jag på en blixt till från andra sidan (men på låg styrka.)

Ett rivjärn är alltid bra att ha på bild.
Och att "ge någon en hårtork" är ju ett vedertaget fotbollsbegrepp!

Inte några naturbilder denna gång. Men likväl fotografier om än med annat innehåll.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar