fredag 15 mars 2013

Stendörren i mars, del 1

Jag behövde omvärdera mitt bildpublicerande i ett par dagar men efter att ha diskuterat det med "rätt" instans kändes det som min intuition ändå stämde och därmed får den kreativa och kommunicerande delen av min tillvaro fortsätta. Kryptiskt? Nja, möjligtvis men för stunden stannar vi vid att jag "tvingar" just dig att titta vidare på mina blandade alster!

Den fullkomligt knastertorra och sibiriska kylan håller i sig. Nätter och tidiga mornar är kärva minst sagt. Vid halvåtta i dag var det -18 grader hemma i Stigtomta trots att vi är i mitten av mars. Men tack vare det faktum att vi är i mitten av mars tar det inte lång tid efter soluppgången innan temperaturen skjuter i höjden (nåja, det var väl en överdrift men det kommer i alla fall närmare noll-strecket på termometrarna.)

Jag lät min upptäckarlust och nyfikenhet ta mig ända till Stendörren denna fredagsmorgon. Det är vackert där oavsett årstid, men det betyder inte att jag nödvändigtvis lyckas fånga det med kameran. Jag har ett 20-tal bilder från min utflykt och väljer att dela upp det i två inlägg (varav det andra kommer under lördagen.) Jag hoppas att åtminstone någon av bilderna kan fånga naturens skönhet vid Stendörren.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar