onsdag 17 april 2013

Det tog slut på ä:n

Egentligen hade jag tänkt på följande rubrik på dagens inlägg:

Sädesärlan är äntligen här

Men det går ju inte, buffer overflow; "you have used too many ä in the headline"... Nåja, faktum kvarstår, jag såg de första sädesärlorna i morse när jag lämnade Stigtomta skola och gav mig ut på en något kortare promenad än brukligt. När jag passerade kyrkan såg jag två sädesärlor inne på kyrkogården. Jag gick försiktigt fram till muren.

Sädesärlor på kyrkogården.

Den ena satt på behörigt avstånd men den andre hoppade runt på gräset och befann sig i ögonhöjd med mig. Jag hade ju macro-objektivet på kameran så det var bara bra att naturens egen lilla retsticka (jo, om du haft katt vet du hur sädesärlorna kan bete sig mot kattskrället) var på fotograferingsbart avstånd.

Tjäna!

Lite färger i dagens korta blogginlägg:

Krokus-detalj.
Syrén-knoppar.
Stensöta som satt på en bergkant vid Skillravägen.

Det varnas för höga vattenflöden i mina trakter just nu. Jag kan intyga att det strömmar friskt i diken och småbäckar. Snö finns kvar där skogsridåer skuggar marken men plusgrader, regn, sol och idag också hård vind gör vad som behövs för att utrota de sista spåren av vinter och kyla.

Kohage som nog ska få torka upp lite till innan det är dags.

Jag tackar för idag och ser fram emot kommande små foto-äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar