fredag 5 april 2013

Hjärtsmältare

Säg det ishjärta som inte skulle smälta i närheten av en hundvalp!? Jag har under fredagsförmiddagen hälsat på hos valpen Sapp med familj. Han skulle bli porträtterad med förhoppning om att en eller annan bild kunde bli ett minne för hans blivande husse och matte som under hans första levnadsmånader befinner sig utomlands. För att inte förstöra glädjen för de blivande ägarna kan jag meddela att jag har några bilder sparade till dem som jag naturligtvis inte visar här på bloggen (än) och att någon av dem förhoppningsvis håller måttet och lever upp till kvalitétsförväntningarna.

Sapp, tollare som är 9 veckor.

Lillkillen Sapp har en syster kvar, men övriga syskon ur kullen fick som 8-veckorsvalpar nya ägare förra veckan. Sedan har han även tre vuxna tikar som håller ordning på honom och hans busiga syster. De är alla väldigt vackra de där tollarna. Men valpar är inte direkt lätt-regisserade när man försöker fota...

Meeen, måste bara lukta på kameran.
Och blunda lite precis när fotografen träffar avtryckaren.

Jag försökte med små diskreta rop och tilltag att fånga valpens uppmärksamhet. Gick väl sådär. Han var i alla fall still i 3 sekunder när han med sina sylvassa tänder fick tugga på min hand.

Se där, det här håller en valp stilla en liten stund.

Efter en stunds fotograferande utomhus kom även Sapps syster ut. Hon visade med all önskvärd tydlighet att det var läge för bus & brottning. Samt lite tuggfest på varandras svansar.

Sapp fick i alla fall stå upp medan syrran låg och gnagde på hans svans.

Efter en trivsam pratstund och gott kaffe hos storhusse och stormatte (uppfödarna "Toftemos kennel") åkte jag hemåt. Men det blev ett kort stopp vid Utterviks härliga badplats. Inte särskilt trångt på stranden ännu!

Uttervik i aprilsolen.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar