söndag 16 juni 2013

Flängsöndag

Även om dagen varit planerad in i minsta detalj har den snarast planerats av andra än av mig själv. Så därför tillbringade jag först 6 timmar utanför Stigtomta IF:s klubblokal som någon slags välkomstkommitté och omklädningsrumsvakt då 7 lag med 8-åriga tjejer spelade zonsammandrag i närliggande Parken. Själv stod jag och blickade ut över Stigtomta skolas tomma skolgård...

Ödslig och tom i väntan på att sommarlovet tar slut och barnen kommer tillbaka.

Efter zonsammandraget hann jag äta en sen lunch, pusta i någon minut innan det var dags att samla ihop sig och åka vidare till Stigtomtas Församlingshem. Min näst yngste dotter arrangerade ett 10-årskalas med två av sina vänner och vi föräldrar var naturligtvis kommenderade att sköta all markservice!

Församlingshemmets köksluckor hade beslag som påminde om min barndoms kök.
2 av de 3 presentborden.

Jag gick runt och fotade lite för att så småningom dela ett bildgalleri med kalaspinglorna samt deras familjer. Det kan vara ett kul minne, men jag betraktar dessa bilder som något som tillhör "familjealbumet" och inte ska delas hur som helst på nätet. Någon enstaka bild på mina egna barn har dykt upp tidigare i denna blogg, och för dem tar jag ansvar men även här måste man tänka sig för då jag inte vet hur de tolkar dessa bilder när de sedan blir äldre. De digitala fotspåren är något vi kommer att bli mer och mer påminda om och borde vara mer och mer restriktiva med enligt min mening. Hur är det med alla bilder t.ex. på Facebook? Var tar de vägen, hur används de av andra och hur kan de tolkas i olika sammanhang?

Kalaset var även en maskerad!

Som avslutning på partajet blev det limbo-tävling. Och även om 10-åringar fortfarande är ganska små och smidiga i kropparna var de grymt duktiga på denna helt omöjliga aktivitet. Själv är jag nöjd om jag kan böja mig lätt framåt...

Limbo!

Idag blir det en sen kvällspromenad, och jag nöjer mig med en halvtimmes-runda. God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar