onsdag 26 juni 2013

Lite till av talgoxens bestyr

Jag drar till med en fortsättning på gårdagens dokumentation av talgoxen och dess holk-bestyr. Jag gör det dels för att jag under tisdagseftermiddagen, då solen nästan hittade fram till holken, gjorde några nya försök att fota talgoxen och dels för att det idag är regnigt och gråmulet vilket istället hållit mig inomhus framför datorn (där jag roat mig med att betala räkningar m.m.)

Du får här några bilder på talgoxens farande in och ut ur fågelholken.










I och med detta finns det inte mycket mer att berätta om hur det är att vara talgoxe och nybliven förälder. Möjligtvis om jag hade bilder inne i holken, men det kommer inte att ske. Och sådan tur så att jag får se ungarna när de är mogna att flyga ur holken lär jag knappast ha (vilket annars vore häftigt.)

Vi sätter punkt här helt enkelt. Mot nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar