torsdag 13 juni 2013

Sommarregn

Inte så upplyftande om man envist måste hålla fast vid att sommar=sol och värme. Men det sommarregn som idag faller utanför fönstren är med stor säkerhet välkommet då det kommer till nytta ute i naturen. Det håller i och för sig mig inomhus, men morgonpromenaden kunde genomföras utan att jag behövde bli alltför våt. Kameran fick däremot stanna hemma.

När vi nu kommit till mitt på dagen regnar det plötsligt lite mer och jag kom på att jag faktiskt kunde ta några regnbilder från husets fram- och baksida. Hur ofta illustrerar man en regntung sommardag? Efter sommarregn när solen bryter fram kan man få ett härligt ljus och fina reflexer i allt blött, gator som växter, men under pågående regn när det är halvmörkt och trist blir det av naturliga skäl inte särskilt många roliga bilder tagna.

Nåväl, här följer några sommarregniga bilder.

Utsikt från farstukvisten.
Hängrännan kanske borde kollas upp och rensas...
Barnens studsmatta fångar upp regndropparna. Och min trädgårdsfågel ser upp i skyn.
De får hänga kvar. Bada får bli en annan dag.

Nu fortsätter jag läsa min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar