tisdag 20 augusti 2013

Tre dagar i bilder

Att fotografera kan var att sätta upplevda miljöer och händelser på pränt som stöd för det egna minnet. Det kan också vara ett sätt att uttrycka sig. Jag uttrycker mig gärna men har inte kommit långt nog i min fotografiska utveckling för att vilja påstå något annat än att jag mest babblar och tjattrar utan direkt tanke.

De senaste dagarna har jag som vanligt haft med mig kameran dit jag farit. Tjattret här nedan, i form av bilder, berättar mest vad jag varit i för miljöer och upplevt för händelser. När jag i söndags åkte ner till Linköpings Arena, för den damallsvenska matchen mellan Linköpings FC och Piteå IF, gjorde jag det just för att fota. Ett självpåtaget uppdrag där mottagaren av bild-berättelsen är mina regelbundna följare på bloggen Nyköpings Damfotboll.

En av de mer kända spelarna i Linköping FC är lagkaptenen Charlotte Rohlin.
Nilla Fischer avtackades då hon nu ska vidare till proffsspel i Tyskland.
En rörd Nilla Fischer tog emot publikens ovationer.

Under måndagskvällen utgjorde jag stöd till näst yngsta dottern då hon tillsammans med lagkamraterna i Stigtomta IF spelade en seriematch i F10. Att vara fotbollsförälder innebar i detta fall skjutsande upp till Hagstumosse i Gnesta. Jag tog med mig kameran men inte för att fota fotbollsmatchen utan för att fånga några vyer med vidvinkelobjektivet. Man måste variera tjattret ibland...





Idag tog jag ännu en av de promenader i hemtrakterna utanför Stigtomta. En syssla som hållit mig igång under det senaste halvåret och som snart byts mot det vanliga hamsterhjulet igen. Jag ska återkomma till detta i ett annat inlägg. Nu nöjer jag mig med att med följande bilder berätta att sommaren fortfarande omsluter oss men de vissna växterna i vägrenarna, den fuktiga morgonluften och flyttfåglarnas flockbildningar tar oss mot den oundvikliga hösten med tydliga steg.


Jag frågade vad den skulle bli när den blir stor men det visste den inte. Larvigt.




Naturens strukturer och mönster.

Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar