söndag 22 september 2013

Fotbollshöst

Jag gick och skrotade runt Folkungavallens fotbollsplan i väntan på att lördagseftermiddagens match skulle dra igång. I bortre änden (sett från entrén) står lövträd som nu börjar skifta till höstklädsel. På marken växer svampar som jag sett vid tidigare års höstbesök på den vackra och anrika arenan. Så med "sportkameran" och långa teleobjektivet fick det bli några naturbilder innan fotbollen fick mitt odelade intresse.

Lönn som delvis hamnat i solstrålarnas glans.
Lite sol hade inte skadat i denna bild med höstattributen finns där i alla fall!
Svampsamling på Folkungavallen i Nyköping.


Ha en fortsatt härlig dag!

6 kommentarer:

  1. Svampar är kul att fota.

    Härlig och härlig vet jag inte, det känns lite gråmulet och kylslaget i Tungelsta för tillfället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag har det sannerligen inte varit vädermässigt härligt. Om man nu inte går igång på regn, blytung himmel och halvruggig temperatur. Men efter drygt en halv dag utomhus har jag tillbringat resten av dagen inomhus, med gott samvete, vilket var betydligt behagligare. :-)

      Radera
  2. De gröna löven tar sig allt snabbare sin guldgula färg. Vackert, men jag bävar inför den långa mörka hösten och den bistra vintern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den nordiska vintern närmar sig med stormsteg. En dag som denna då himlen är grå och tung blir dessutom de bruna åkrarna ännu brunare och tråkigare. Värst tycker jag ändå det är att ljuset försvinner i från oss i allt snabbare takt. :-/

      Radera
  3. Svampar och löv även på min blogg idag..och på många andras. Det ÄR verkligen höst nu :) härligt fotat, särskilt löven i ljuset va fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från och med nu kan vi officiellt säga att det är höst. Inte bara för färgernas skull utan även temperaturen som nu rasat nedåt. Bit ihop... :-)

      Radera