onsdag 10 september 2014

Invigning, sport och allmän yra

Som allmänt idrottsintresserad och dessutom sedan ett år tillbaka en smula bekant med fotografering av inomhussporter borde jag kanske vara eld och lågor över det senaste tillskottet nere vid Brandholmen i Nyköping. Det är jag inte. Den nya jättehall som uppförts på Rosvalla-området är hur som helst både imponerande, fin, påkostad och rymlig vilket borgar för idrottens bevarande i tätorten för många år framåt.

Rosvallas nya idrottshall tornar upp sig i bakgrunden

Det finns två sidor av ett mynt, ett svärd är många gånger tveeggat och jag kan inte vara odelat positiv till den nya idrottshall som nu uppförts och invigts. Jag ska inte lägga ut texten eller börja argumentera i denna blogg, det har jag utrymme för på annan plats i etern, utan nöjer mig med att visa ett litet antal bilder jag tog i lördags under invigningen.

Den största hallen i den nya anläggningen

Jag passade som så många andra på att stilla nyfikenheten under invigningen. Det kan vara kul att ha lite bilder från året då allt stod klart eftersom byggnaden förhoppningsvis står kvar många, många år framöver. Och dessutom var i stort sett alla skrymslen och vrår tillgängliga under invigningsdagen vilket jag misstänker aldrig kommer att hända igen.

Det nya gymmets utrustning hade inte hunnit plockats upp helt och hållet

Jag visar fler bilder från den nya hallen och lägger ut texten mer utförligt via denna länk (hos lokalsporten.se.) Jag tycker nog själv att jag fick till några ganska bra bilder till det inlägget (även om det inte var "naturfoton" med kort skärpedjup i motljus.)

Plats för värdesaker

Jag gick runt med min 5D-kamera och varvade mellan några objektiv. Som synes här ovan använde jag även mitt fisheye på bekostnad av räta vinklar och korrekt återgivning av lokalen. Även om det var massor av besökare i rörelse var lokalerna så stora så det gick att få till vissa bilder utan att någon "kom i vägen".

Onyx innebandydamer spelade träningsmatch

Det var faktiskt ganska kul att gå runt och försöka dokumentera (utan krav på att vara heltäckande.) Mängder av spännande vinklar och vyer även om inte jag är duglig nog att få till det snyggt.

Stora hallen sett från översta läktarraden

Jag har tidigare skrivit om byggnationen och samlat ihop lite bilder från hur det såg ut både före och under uppförandet. Inte för att jag direkt riktat kameran mot idrottshallsbygget men alla besök vid Rosvalla har gett en del sidomaterial. Du hittar ett inlägg om detta via denna länk.

Nu stänger vi dörren till idrotten för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar