tisdag 25 november 2014

Det blå skåpet

Ja, solen har tittat fram idag. Ja, det vill vi alla berätta om. Ja, det innebar en promenad på lunchen. Ja, 4 bilder fick jag ihop.

Kanadensiskt gullris

Att solen visade sig fick ett par mindre angenäma konsekvenser. Först och främst blev jag nästan chockad hur lågt den stod trots att jag tittade ut vid 12-tiden. De senaste veckornas låga himmel har liksom dolt detta faktum.

Brännässla i motljus

Den andra bittra detaljen som kom som ett brev på posten tack vare den höga himlen var att saltbilen fick ge sig ut på vägarna. På min väg hem efter jobbet mötte jag två saltstänkande lastbilar. Nice, nu kan äntligen rostangreppen på bilarna ta rejäl fart igen. Alltid något.

Den lilla, lilla blomman nere i gräset kostade mig ett genomsurt byxknä

Jag har skitit i det blå skåpet. När jag i det senaste blogginlägget ifrågasatte varför man släpar på sin kamera vid besök på Fotomässan gjorde jag det ovetande om att tre av de bloggare jag länkar till (alla från Nyköping) varit på Fotomässan i helgen och samtliga herrar visar glatt upp bilder i sina bloggar från händelsen. Nu får jag smyga längst väggarna som kantar stadens gator de närmaste månaderna...

Senhöstens mest envetna blomma, renfanan

Med förhoppningar om fortsatt positivt väder, dock med följden att det blir kallare, tuffar jag vidare mot inträdet i storhelgsmånaden december.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Ja du Lasse... Nu har du...
    Skämt åsido, man måste ju inte ta med kameran, men i brist på andra motiv så här års så tar man det man har. Tror dessutom att du har statistiken med dig då jag upplevde det som färre som hade en kamera på magen i år jämfört med de senaste åren. Jag skyller i alla fall på att jag ville provköra min senaste leksak, kompakten Sony som jag tror kommer bli en riktigt bra polare när vi lärt känna varandra!, det känns lovande i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande med en lättare kamera till skillnad mot de som brukar tynga din kameraryggsäck. Tesen att den bästa kameran är den man har med sig lever i allra högsta grad med en kamera som kan slinka ner i jackfickan istället för i en stor ryggsäck. Klokt köp och med Sonys goda rykte gissar jag på en ytterst kapabel modell!

      Radera