onsdag 10 december 2014

Förändra från toppen...

...och nedåt, brukar det heta. Jag tänker inte utlova någon fundamental förändring av bloggen. Snarare tvärtom, jag är nöjd om jag kan hålla den ungefär som den har varit till dags dato. Det jag ödmjukt ber om är en smula hjälp att välja. Inget extra val utan ett första val! Det är läge att skyffla in en ny toppbanner till bloggen.

Jag har inget problem med bloggens namn, Lasses Fotoblogg talar om vad det är utan att vara för precist. Namnet ger en viss rörelsefrihet i vad jag visar för typ av bilder och vad jag skriver om. Drar det i väg för långt från det jag hittills levererat lär jag se en viss rörelse i vilka som vågar sig på att regelbundet återkomma till bloggen och vilka som ger upp och lämnar den lilla värld jag skapat.

Ny toppbanner var det alltså. Som du kommer att se i de tre förslag jag tagit fram håller de sig någorlunda till det formspråk jag satte i ursprungsbannern. Några småbilder inne i en större bild och ett ansikte på bloggaren. Tycker upplägget funkar även om min nuna snarare skrämmer än lockar. Det blir i alla fall lite personligare med en stycke Jansson i ett hörn... Bannerns mått kan jag inte göra någonting åt eftersom plattformen inte ger mig något val. Däremot kan bl.a. bakgrundsfärg och textfärg ändras på hela sidan. Svart bakgrund med vit text har jag haft på en annan blogg och det kommer jag inte att välja för denna plats.

Kan du hitta någon banner som du föredrar framför de andra? Rösta gör du uppe till höger på bloggen och jag låter omröstningen ligga öppen fram till straxt före årsskiftet (även om inlägget med bannerförslagen kommer att sjunka längre och längre ner på sidan).


Förslag nr 1

Förslag nr 2

Förslag nr 3


Jag tackar på förhand för din röst. Några löften om guld och gröna skogar till den som röstat fram det vinnande förslaget törs jag inte utfästa. Vis av erfarenheten eftersom det kan krypa fram troll under en sten som gör att det blir ett extra val i slutet av mars...

6 kommentarer:

  1. Hmm svårt att välja. Kanske kan man göra en banner för varje årstid? Jag gillar idén men en panorama-bild i bakgrunden, och sedan kanske några mindre bilder med den årstidens motiv under panorama-bilden, tillsammans med en kul bild på fotografen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt förslag är bra. Tack. Men det innebär också en massa fixande stup i ett... :-) Med den takten jag bytt hittills, vartannat år, är det en vansinnig skillnad i intensitet...

      Radera
  2. Ha ha, lite mera slit blir det. Hitta något bra ställe där du kan ta en panorama-bild varje månad. Alltid kul att se skillnaderna i naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tänkt mig ett stående inslag kommande år men det inbegriper inte bannern. Jag får fundera på ditt förslag ett varv till!

      Radera
  3. Tvåan röstade jag för...

    Steffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Steffe för ditt svar. Jag ser vartåt det lutar... :-)

      Radera