söndag 1 februari 2015

Månadens bild: Februari

Ny månad enligt väggalmanackan och därmed dags att presentera denna månads utvalda bild. Bilderna i denna serie är hämtade från mitt urval till just en väggalmanacka som jag i julas delat ut till intet ont anande släktingar.

Februari

Bilden är tagen på Stigtomta Kyrka och dess baksida. När jag var på väg hem från jobbet den 3:e februari 2014 såg jag att dimman låg tät. När jag passerade kyrkan insåg jag hur effektfull strålkastarbelysningen var då dimman låg tät runt kyrkans väggar och klocktorn. Hem för att hämta kamera, stativ och trådutlösare och tillbaka med bilen till kyrkan. Jovisst, jag har promenadavstånd till byggnaden men inte gärna med stativ och grejor på släp.

Teknisk data:
Canon 5D Mark II samt objektivet EF 17-40/4 USM. ISO 200, brännvidd 38 mm, bländare 11 och slutartiden 10 sekunder.

2 kommentarer:

  1. Jag har sett bilden förut, men fascineras fortfarande. En mycket häftig bild med ett rent magiskt ljus. Bara att gratulera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den försvarar sin plats i väggalmanackan. Tack Stefan! :-)

      Radera