lördag 11 april 2015

Välkommen sädesärlan!

Trots att solen gått i moln, riktigt grå och trista moln dessutom, så satte jag mig ute i söderläge för att läsa lite i en bok. Det var tillräckligt varmt idag för att kunna göra det trots att solen inte stekte mot husväggen. Ett mer än välkommet besök kom i form av vårens första sädesärla. Jag hade nästan förväntat mig att se någon sådan i påskhelgen då jag var ute och promenerade. Idag blev det äntligen verklighet.

Välkommen, årets första sädesärla!
Sädesärlan hoppade runt på garagets nock och letade insekter. Kanske såg den flugan nere till höger.
Var tog flugan vägen?
Jag lättar, kanske hittar jag mat någon annanstans.

Jag hann tassa in i huset och montera på mitt 300 mm-objektiv på ett av kamerahusen. Sädesärlan var kvar på taket och jag fick en kort bildserie. Tyvärr är den jämngrå bakgrunden i bilderna inte så rolig men desto trevligare är det att sädesärlan äntligen är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar