onsdag 18 november 2015

Varför är solen så blyg?

Två dagar i rad har solen lyst från blå himmel utanför kontorsfönstret. Det har verkligen lockat att ta en nypa frisk luft under lunchrasten. Har solen behagat hålla sig kvar? Nej, försynt och överförsiktigt har den backat in bakom molnslöjorna och när väl Jansson stegat ut genom kontorsdörren har den grådassiga novemberkoman lagt locket på och charmen med utomhusvistelsen har helt försvunnit.

En av många lindar på Skavsta

Idag bet jag ihop och tog med mig kameran ut, trots gråvädret. Det var nog dumt för jag hittade inte mycket som lockade att försöka avbilda. En sak jag hittade var två fasadskyltningar. Jag har sett dem flera gånger tidigare men inte tänkt på att de nog är gjorda med eftertanke och i samma stil.

F11-museet på Skavsta
Den numera stängda idrottshallen på Skavsta

Det är svårt att hitta fotomotiv just nu. Jag har inga utflykter i pipeline. Framför mig har jag uppgiften att försöka få till årets julkort. Igår trillade polletten ner, nu gäller det bara att samla ihop alla som samtidigt ska vara med i bilden. Wish me luck!

Lupin

Jag kämpar väl vidare med sportfotograferingen istället. Där finns ständigt någon ny match som ropar på uppmärksamhet.

Ha det gott i höstrusket!

2 kommentarer:

  1. Suverän bild på lupinen. Håller med om att det just nu är svårt att finna motiv att föreviga. Nattbilder är väl det som ligger närmast till hands.
    Du som gillar att fota sport har väl en hel del att se fram emot?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det finns hur mycket sport som helst att bevaka just nu. Vardagskvällar och helger. Det enda tråkiga är att det är inomhus. Givetvis bra för att hålla sig undan uselt väder men oj vad man får pressa kameran för att ta någorlunda schyssta sportbilder. Tacka vet jag naturligt ljus :-)

      Radera