torsdag 31 mars 2016

Från sjuksängen

Detta var inte alls bra. Jag har inte tid att vara sjuk just nu. Massor att göra både på jobbet och på fritiden. Nåväl, jag borde lärt mig vid det här laget att jag inte är oumbärlig och att allt troligtvis funkar bra eller bättre utan min inblandning. Likväl har jag fått febran och en krypande förkylning som kan vara resterna av de baciller som härjade inom familjekretsen under påskhelgen.

Rödhaken har hittat tillbaka till oss
Rödhaken fotades genom köksfönstret under torsdagens mer mulna timmar (tyvärrX2)

Nog försökte jag fota den söta lilla rödhaken utan att ha en fönsterruta emellan oss. Tyvärr är ytterdörren och farstukvisten lite för nära plommonträdet där fågelbordet hänger vilket innebär att fåglarna skräms iväg om jag försöker smyga mig ut med kameran. Några fåglar vågade sig dock tillbaka efter en stund, rödhaken var inte en av dem.

Talgoxarna är väldigt pratiga nu jämfört för någon månad sedan
Blåmesarna är lika käcka nu som under vinterns kärvaste dagar
Talltita (?) som gav järnet för att ta sig in i ett solrosfrö
Talltita (?) i plommonträdet

Fågelbilderna hade blivit trevligare om de tagit någon timme senare då solen tittade fram och erbjöd ett härligt sista-mars-väder. Nåja, det kommer fler tillfällen. Nu bäddar jag ner mig igen och försöker få bukt på denna eländiga mancold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar