lördag 18 juni 2016

Regn får inte vara ett hinder

Lördagens väderprognos så ytterst dyster ut. Men inte sjutton kan man ställa in fotbollsmatcher bara för att det regnar lite grann. Jag startade dagen som lagledare och matchvärd när vårt flicklag spelade hemmamatch och en avslutande kamp innan sommaruppehållet. Nog regnade det en del men inte så mycket som som befarats.



Jag bytte om från fotbollsledare till fotbollsfotograf och gav mig iväg till Runavallen i Runtuna där Runtuna IK skulle ta emot Hargs BK i en division 4-match. Regnet föll intensivt när jag närmade mig den pittoreska arenan och jag satt kvar i bilen på parkeringen en stund. Som tur var lättade nederbörden och därefter var det i stort sett uppehåll under hela matchen. Tack.



Jag har inte hållit i någon kamera på flera dagar. Det har inte funnits någon tid till bl.a. detta. Här på fotobloggen har jag haft material att mata ut från Gotlandsresan vilket varit en himla tur. Annars hade det varit öken här på webben.



Kanske bidrar några dagars uppehåll från fotograferandet till ökad inspiration och feeling. Jag tyckte i alla fall att det var ruskigt kul att fota lördagens fotbollsmatch. De båda lagens spelare gav verkligen allt och heta derbymöten bjuder oftast på lite mer känslor än "vanliga" seriematcher.

Runtuna IK och Hargs BK i div 4-derby på Runavallen

Jag hann rikta kameran på några andra motiv än rena fotbollsbilder. Det brukar bli så emellanåt även om det sällan blir några kioskvältarbilder.

Regnvåt nyponros vid Runavallen


Jag kan inte påstå annat än att jag är nöjd med min Canon 1D Mark IV som köptes begagnat för en tid sedan. Funkar finfint och tillsammans med mitt Canon EF 300 mm f/2.8 IS USM går det att få sportbilder med bra skärpa och bra stuns. Sedan kan det givetvis bli rena skräpbilder också men då är det oftast mitt fel.

Det är en smula oklart vad Runtunas Klas Palm egentligen menar

Om allt vill sig väl blir det en hel del sportfoto den närmaste tiden. Och kanske lite filmande utöver detta. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar