söndag 31 juli 2016

Selfie x 6

Dagens andra inlägg, det är semestertider och tid att experimentera. Jag avser fotoexperiment, ingenting annat! Kanske finns det också tid över tack vare att idrotten (i min värld) inte kommit igång ordentligt efter sommaruppehållet.

Hur som helst är dagens andra fotouppgift löst. En selfie.

Lasse-selfie

Bilden är snarlik det jag gjorde i slutet av juli 2014. Du ser det blogginlägget HÄR>>>

6 stycken exponeringar med min Canon 5D Mark II, fjärrutlöst och inställd på helt manuella värden (för att få så lika exponering i alla inblandade exponeringar). Jag använde mitt 50 mm-objektiv. Kameran jag har i händerna på är min Canon 1D Mark IV samt 135 mm-gluggen. Den utrustningen gjorde inte någon som helst nytta denna gång mer än som rekvisita.

Nu ska jag nog ägna mig åt något annat än foto för en stund framöver denna sommarsöndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar