söndag 1 januari 2017

Månadens bild: Januari 2017

Det är inte bara en ny månad utan även ett helt nytt år. Otaliga rader har skrivits som summerat och sammanfattat det år som nyss tagit slut. Spåkulan har tagits fram för att spekulera i vad det nya året kan ha att bjuda på. Här i fotobloggen är en sak alldeles säker, det kommer en utvald bild vid ingången av varje ny månad.

Detta år har väggalmanackan fyllts med bilder från Gotland. Efter några år med mestadels Stigtomta-kopplade bilder har jag tänkt annorlunda. Berör bilder från "mitt" Gotland någon mer än undertecknad? Tveksamt. Men jag vill ge det en chans, ett landskap som är så magiskt kan jag inte låta gå obemärkt förbi hemma i släktingarnas bostäder. Kanske sätts aldrig kalendrarna upp, och gör de det blir det när jag är på besök. Må så vara, here we go!

Fyrhuset på Stora Karlsö

Vid vårt besök på Gotland i början av juni passade vi på att åka ut till Stora Karlsö. Boendet i Klintehamn var anpassat för denna utflykt och vi kunde bekvämt få till hamnen därifrån båten utgick. Förutom de utblommade orkidéerna fick jag se allt jag kunnat drömma om på den intressanta ön.

Du kan läsa mer om Fyrhuset via denna länk>>>

Fotograferad med Canon 1D Mark IV och mitt 100-400 mm-zoom. ISO 400, brännvidd 140 mm, slutartid 1/1000 s och bländare f/8.0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar