lördag 24 juni 2017

Idrottsföreningens midssommarfirande

Trots de tråkiga omständigheter som jag berättade om i mitt förra blogginlägg var det under midsommaraftonen arbetsplikt när Stigtomta IF traditionsenligt arrangerade midsommarfirande. Fotbollsplanen fylls med fler besökare för varje år. Årets väderläge var kanske inte det mest inbjudande men regnet höll sig borta och därmed fanns det inget som hindrade varken bybor eller utsocknes från att under familjevänliga former fira in en av årets största högtider.

En gråmulen himmel hindrade inte allmänheten från att fira midsommar i Stigtomta IF:s regi

Som brukligt pågick arrangemanget vid Stigtomta IP mellan klockan 14 och 16. Antalet besökare brukar peaka vid 15-snåret. Lotter, tävlingar, fiskdamm, kiosk, dans runt stången och ponnyridning är några av de saker som lockar besökare. Och naturligtvis möjligheten att sammanstråla och prata med vänner och bekanta som också sökt sig till idrottsplatsen.

I bakgrunden ses den temporära skola som byggts upp i väntan på att den nya ska stå klar inom något år

Jag passade på att fota en stund innan jag ställde mig i sponsorlotteriet för att sälja lotter till hugade spekulanter. Jag fick ihop ett mindre bildgalleri som du hittar HÄR >>>

2 kommentarer:

  1. Ni hade tur med vädret. Här i Tungelsta såg jag att grannarna tog med sig sina vänner från Polen till Midsommarfirandet vid kyrkan, dem var helt klart imponerade av små grodorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnvarningen lade SMHI från klockan 20.00 men det startade klockan 22. Då regnade det desto mer.

      Svenska midsommartraditioner är ju helt knasiga när det gäller både aktiviteter, mat och dryck. Tro sjutton att omvärlden står häpna inför synen av detta!

      Radera