tisdag 17 oktober 2017

Cupspel på ett höstfärgat Rosvalla

Efter att ha tillbringat en stor del av lördagen åt en rugbylandskamp (!) i Norrköping flyttades mitt fokus till mer jordnära ting under söndagen. Förvisso var många av rugbyspelarna väldigt, väldigt jordnära under lördagsmatchen men inte hemma i min egen trädgård där en del TLC behövdes. Mina bestyr på hemmaplan klarades av och ett ytterst viktigt ärende inne i Nyköping krävdes. Min skäggtrimmer hade gått i bitar och situationen hade blivit mer eller mindre akut. Elgiganten förärades med min närvaro i ungefär en minut och så var den saken ur världen. På min väg in till staden konstaterade jag att hösten stod på sin absoluta topp. Solen lyste upp landskapet som färgades i starka gula och orangea färger. Helt enkelt vansinnigt vackert.

T.o.m. vid Rosvalla återfanns höstfärger i helgen

Från nu och framåt går det mestadels utför med hösten. Den blir inte färggladare och trädens lövverk blir inte tätare. Synd, man skulle vilja stanna tiden för att hinna se så mycket som möjligt av färgprakten som bjuds. Jag nöjde mig under söndagen med att ta med mig kameran och mitt 24-70 mm-objektiv för ett kortare stopp på Rosvalla där jag chansade på att fotbollsplanerna skulle kantas av höstfärgade träd. Ungdomsspelarna surrade ivrigt runt då det arrangerades en cup på de gröna men konstgjorda plastgräsytorna.












Under några hösthelger arrangerar IFK Nyköping och Nyköpings BIS en cup som fått det smått otroliga namnet "Rosvalla Nyköping Cup". Ja, jag är ironisk, det är ett inte särskilt inspirerande namn på en cup... Nåväl, höstfärgerna fick jag och därmed kunde jag snällt åka hem till Stigtomta igen och trimma skägget.

Min dotter Lovisa med kompis satt på läktarna för att se finalen i P03-klassen

Jag siktar nu framåt och hoppas på mer fint höstväder kommande helg så att jag har anledning att lufta kameran på nytt.

2 kommentarer:

  1. Ajdå, skäggtrimmern är ju ett måste. För ett gäng år sedan inväntade jag en tung leverans. När lastbilen anlände visade det sig att killarna bara behövde lasta av grejorna, inte hjälpa mig att bära in. Så jag svor lite åt deras företagspolicy. Detta uppskattades stort, snubbarna skrattade med mig, bar in allting och kastade till mig ett "överblivet" paket som visade sig vara en rakapparat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Schysst bonus i den leveransen! Min rakapparat fungerar (eller hyveln) men den förbaskade trimmern behövs ju också. Nåja, det var inte någon oöverkomlig investering.

      Radera